Thursday, October 30, 2014

ခ်ယ္ရီ ၁၊ ၂၊ ၃ သေဘၤာမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ယေန႔ေရာက္ရွိ


 


 ရန္ကုန္ ေအာက္တုိဘာ ၂၉

 ပန္းဆုိးတန္း-ဒလ ကူးတုိ႔ေရယာဥ္မ်ားအျဖစ္အသံုးျပဳရန္JICA မွ လွဴဒါန္းသည့္ ခ်ယ္ရီ(၁)၊ (၂)၊ (၃)တုိ႔သည္ ယေန႔နံနက္ ၄ နာရီခြဲက ဂ်ပန္ ႏုိင္ငံမွMV.PAULA သေဘၤာျဖင့္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရွိလာသည္။

 ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပုိ႔ေဆာင္ေရးဌာန ဦးေဆာင္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးဝင္းေဖက ''ပန္းဆုိးတန္းနဲ႔ ဒလဆိပ္ကမ္းကို ခရီးသြားျပည္သူေတြ လ်င္ျမန္ စြာနဲ႔ အဆင့္အတန္းမီစြာ သြားလာႏိုင္ဖုိ႔အတြက္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွ လွဴဒါန္းတဲ့ သေဘၤာေတြကုိ မနက္အလုပ္သြားခ်ိန္၊ ညေနအလုပ္ျပန္ခ်ိန္ေတြမွာ ကူးတုိ႔ ေရယာဥ္သုံးစင္းနဲ႔ ေျပးဆြဲေပးမွာပါ။ ဒီေန႔ကေတာ့ သေဘၤာႀကီးေပၚက မခ်ႏုိင္ ေသးဘူး။ သေဘၤာမွာပါလာတဲ့ ပစၥည္းေတြကုိ အေကာက္ခြန္က ေသခ်ာစိစစ္ ေဆာင္ရြက္မွာကတစ္ေၾကာင္း၊ သေဘၤာေတြကုိ ေရထဲခ်ဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္မႈ ေတြအမ်ားႀကီးလုပ္ရမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ မခ်ျဖစ္တာပါ။ ဂ်ပန္မွာေတာ့ သေဘၤာ ႀကီးေပၚကို တစ္ရက္္တစ္စင္းတင္ပါတယ္။ တင္တဲ့အဖြဲ႕က တစ္ခု၊ ခ်တဲ့အဖြဲ႕က တစ္ခု၊ ဒီမွာေတာ့ ပုံစံမတူတဲ့အတြက္ ျမန္မလား၊ ေႏွးမလားေတာ့ မသိပါဘူး။ သေဘၤာႀကီးေတြက လူေတြထုိင္ဖုိ႔ခုံေတြ တပ္ဆင္ဖုိ႔ပဲ က်န္ပါတယ္''ဟု ေျပာ သည္။

 အဆုိပါ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖင့္ နံနက္ ၆ နာရီမွ နံနက္ ၉ နာရီအထိ ေျပးဆြဲ ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ညေနပုိင္းတြင္ ညေန ၄ နာရီမွ ည ၇ နာရီအထိ ေျပးဆြဲ ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အလ်ားေပ ၁၃ဝ၊ ျဗက္ ၃၂ ေပရွိ ႏွစ္ထပ္ကူးတုိ႔ ေရယာဥ္မ်ားျဖစ္သည္။ လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနေသာ ေရယာဥ္မ်ားကုိ လုိအပ္ခ်က္ရွိမည့္ ေရယာဥ္လုိင္းမ်ား တြင္ ထည့္သြင္းေျပးဆြဲေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ဖယ္ရီလုိင္းတစ္ခုကုိလည္း အသစ္ တုိးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေန႔စဥ္လူဦးေရ ၁၅ဝဝဝ၊ ၂ဝဝဝဝ ခန္႔ ရွိ၍ တစ္ခါတစ္ရံ ခရီးသြားျပည္သူ ၂၅ဝဝဝ၊ ၃ဝဝဝဝ ခန္႔ရွိသည္ဟုJICA မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေန႔စဥ္ တစ္လတိတိ ေရတြက္၍ မွတ္တမ္း တင္ထားေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးလွ်င္ သေဘၤာတစ္ေခါက္စီးခ က်ပ္တစ္ရာႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသား တစ္ဦးလွ်င္ အေမရိကန္ ႏွစ္ေဒၚလာ ျဖင့္ လက္ရွိေကာက္ခံသည့္ ႏႈန္းထား အတုိင္းသာ ေကာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ 

 ျပည္တြင္းေရေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရး ေရေၾကာင္းဌာနမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝင္းသိန္းက ''မိလႅာစနစ္က ေလွာင္ကန္လည္းပါ သလို၊ တုိက္႐ိုက္စြန္႔ပစ္တဲ့စနစ္လည္းပါပါတယ္။ ခုေတာ့ ဒီမွာတုိက္႐ိုက္ စြန္ပစ္တဲ့စနစ္ကုိ သံုးမွာပါ။ ေလွာင္ ကန္ဆုိရင္ေတာ့ သတ္မွတ္ေနရာမွာ စြန္႔ပစ္တာတု႔ိ၊ စုပ္ထုတ္တာတုိ႔ လုပ္ရ ပါမယ္။ 

 ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဌာနရဲ႕ဝင္ေငြနဲ႔ ဝန္ထမ္းလစာေပးေနရတာဆုိေတာ့ စုပ္ထုတ္တဲ့စနစ္ကုိ မသံုးႏုိင္ေသးပါ ဘူး။ အဲဒီလို မလုပ္ရဘူးလုိ႔ ဥပေဒ ထြက္လာရင္ေတာ့ ဌာနဆုိင္ရာေတြ ပူးေပါင္းၿပီး နည္းလမ္းရွာရမယ့္ အေန အထားပါ''ဟု ေျပာသည္။

 ဒလဘက္ကမ္းတြင္ ခံ့ထည္ လွပေသာ ခရီးသည္နားေနေဆာင္၊ အမ်ားသံုးသန္႔စင္ခန္း၊ သေဘၤာဆိုက္ ကပ္ရာေဗာတံတားသုိ႔ အတက္၊ အဆင္း တံတားႏွစ္ခု၊ သေဘၤာကပ္မည့္ ေဗာ္ယာသံထည္ကိုလည္း ကြန္ကရစ္ မ်ားခံ႐ံုသာမက လက္ရန္းမ်ားပါ ထည့္သြင္းထားသည္။ ယင္းနားေန ေဆာင္သည္ ခရီးသည္မ်ား ထုိင္ခံု မရွိေသးသည္မွအပ အားလံုးနီးပါး ၿပီးစီးေနေသာ္လည္း ပန္းဆုိးတန္း ဘက္ကမ္းတြင္ သေဘၤာကပ္မည့္ ေဗာ္ယာတစ္ခုတြင္ အတက္ေရာ အဆင္းပါ အသံုးျပဳေနသည့္ တံတား တစ္စင္းသာ ရွိေနေသးသည္ကုိ ေမးျမန္းရာတြင္ ပုဂၢလိကကုမၸဏီ တစ္ခု ကန္႔ကြက္ထားသျဖင့္ ၾကန႔္ၾကာ ေနျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒလဘက္ ကဲ့သုိ႔ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သြားမည့္ အစီအစဥ္ရွိပါေၾကာင္း၊ ညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ေနပါသျဖင့္ မၾကာခင္ အေကာင္အထည္ေပၚလာမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ကူးတုိ႔သေဘၤာတစ္စင္းလွ်င္ ခရီးသည္ ၁၂ဝဝ ဆံ့ၿပီး ကူးတုိ႔ ေရယာဥ္မ်ားသည္ ျမန္ႏႈန္းေကာင္း သျဖင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း မိမိလုိရာခရီး ကို အေရာက္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။

 ခ်ယ္ရီ(၂) ကူးတို႔သေဘၤာ ေမာင္းႏွင္ မည့္ ေရယာဥ္မွဴး ဦးၫြန္႔ဝင္းက ''ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကို ဇူလုိင္ ၇ ရက္က သြားတယ္။ ဇူလုိင္ ၁၉ ရက္မွာ ျပန္လာရတယ္။ ၁၂ ရက္ၾကာ သင္တန္း ေပးတယ္။ ဒီသေဘၤာႀကီးေတြကို ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက ပညာရွင္ေတြက လက္ေတြ႕သင္ၾကား ေမာင္းႏွင္ျပပါ တယ္။

သေဘၤာဖြဲ႕စည္းပုံေတြက တူပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံက တည္ေဆာက္တဲ့ ဒီသေဘၤာေတြက ပိုျမင့္ပါတယ္။ ဒီမွာရွိေနတဲ့ သေဘၤာ ေတြမွာေတာ့ အျမင့္ဆုံးသေဘၤာေတြ ေပါ့ဗ်ာ။ ေရဒါ၊ ဂ်ီပီအက္စ္၊ စကား ေျပာစက္ စတဲ့ စက္ေတြအကုန္ပါ ပါတယ္။ ေရဒါကေတာ့ ခုလည္း ဒီလက္ရွိေျပးေနတဲ့ ကူးတုိ႔လုိင္းမွာ သုံးပါတယ္။ 

 ဂ်ီပီအက္စ္ကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းျပတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေမာင္းရတာ အႏၲရာယ္ကင္းပါတယ္။ ဂ်ပန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာင္းခဲ့တာ ေရလည္းမစီးဘူး၊ ေလလည္းမတုိက္ဘူး၊ ဒုိက္လည္းမရွိဘူး၊ ရာသီဥတုပဲေကာင္း ေနလို႔လား မသိဘူး၊ လက္ရွိလည္း ေမာင္းေနတာဆိုေတာ့ ဘာအခက္ အခဲမွမရွိပါဘူး။ သေဘၤာႀကီးေပၚက ခ်ယ္ရီ(၂)ကုိ ေနာက္ဆုံးမွ ေရခ်မယ္ လုိ႔သိရပါတယ္''ဟု ေျပာသည္။

 ခ်ယ္ရီ(၂) ကူးတို႔ေရယာဥ္တြင္ စက္ခန္းအုပ္(၂) ရာထူးျဖင့္ လုပ္ကိုင္ မည့္ ဦးစံျမင့္ကလည္း တုိးတက္ေသာ ႏိုင္ငံႀကီးျဖစ္သည့္အတြက္ စည္းစနစ္ က်ေၾကာင္း၊ သေဘၤာက်င္းတြင္ အလုပ္ ဆင္းမည့္သူသည္ သတ္မွတ္ထားသည့္ ဝတ္စုံကိုသာ ဝတ္ဆင္ရၿပီး ဝတ္ဆင္ရ မည့္ဝတ္စုံတြင္ လိုအပ္ခ်က္ရွိပါက လုံးဝ ဝင္ခြင့္မျပဳေၾကာင္း၊ စက္ခန္း တာဝန္က်အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကိုလည္း ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက ေသခ်ာစြာ ဂ႐ုတစိုက္သင္ေပးေၾကာင္း၊ သေဘၤာ တြင္ ဆုိလာစနစ္ပါဝင္ျခင္းသည္ သေဘၤာေမာင္းရန္အတြက္မဟုတ္ဘဲ သေဘၤာပ်က္ပါက အလိုအေလ်ာက္ ဖြင့္ေပးသည့္စနစ္သာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ သေဘၤာသစ္ႀကီးကိုစီးမည့္ ခရီးသည္မ်ားကလည္း တစ္ဦးခ်င္းစီ စည္းကမ္းရွိစြာစီးနင္းရန္လည္း လိုအပ္ ပါေၾကာင္း၊ စက္ခန္းအုပ္တစ္ဦး၊ လ/ထတစ္ဦးႏွင့္ ဆီေလာင္း သုံးဦး စုစုေပါင္း ငါးဦးသာဖြဲ႕စည္းပုံအျပည့္ ခန္႔အပ္ထားေၾကာင္း ေျပာသည္။

ဒလဘက္ကမ္းတြင္ ကုန္တင္ယာဥ္ ရပ္နားစခန္းကို တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဗုိလ္ရန္ေျပရပ္ကြက္ရွိ ကားကူးဇက္ဆိပ္ကိုလည္း ေနရာ ေျပာင္းေရႊ႕မည္ျဖစ္ၿပီး သန္႔ရွင္းသန္႔ရပ္ မႈမရွိေသာ ေစ်းဆုိင္ခန္းမ်ားကိုလည္း ေနရာသစ္ေပးၿပီး အေဆာက္အအုံ သစ္မ်ား ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ သက္ဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ညိႇႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ကာ မၾကာမီအေကာင္အထည္ေဖာ္သြား မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကူးတို႔သေဘၤာ သုံးစင္းလႊဲေျပာင္းေပးအပ္ပြဲႏွင့္ ဒလ ဘက္တြင္ ေဆာက္လုပ္ၿပီးစီးေနေသာ အေဆာက္အအုံမ်ား ဖြင့္လွစ္ပြဲကို ႏုိဝင္ဘာ ၁၅ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ေပး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေဆာင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးဝင္းေဖက ေျပာၾကားသည္။ အဆုိပါသေဘၤာ သုံးစင္းပါ သေဘၤာႀကီးသည္ ေအာက္ တိုဘာ ၁၉ ရက္က ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ ထြက္ခြာလာၿပီး ေအာက္တိုဘာ ၂၉ ရက္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိ ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။


 သတင္း - ေအာင္မင္း(ေၾကးမုံ)
ဓာတ္ပုံ - ခင္ေမာင္ဝင္း(ေၾကးမုံ)

No comments:

Post a Comment