Sunday, November 29, 2015

ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲလာၿပီး ေလေၾကာင္းခရီးသြားက႑ တိုးတက္လာ




The Mirror Daily's photo.


သတင္း - ဆုႏွင္းလဲ့
ဓာတ္ပံု-ခင္ေမာင္ဝင္း

ရန္ကုန္ ႏုိဝင္ဘာ ၂၈

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑တြင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ပ်ံသန္းေျပးဆြဲလာမႈမ်ားရွိလာၿပီး ေလေၾကာင္းခရီးသြား က႑မွာလည္း တိုးတက္လာေၾကာင္း ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာန၊ ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားစြာႏွင့္အတူ ႏုိင္ငံ တကာမွ စိတ္ဝင္စားမႈျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ခရီးသြား က႑တိုးတက္လာခဲ့ရာတြင္ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲျခင္း အျပင္ ယခင္က ခ်ိတ္ဆက္ေျပးဆြဲႏုိင္ျခင္းမရွိ သည့္ ႏုိင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၊ ခ်ိတ္ဆက္ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား ျပန္လည္ခ်ိတ္ဆက္ ေျပးဆြဲလာကာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းခရီးသြားက႑တြင္ ခရီးသည္ တိုးတက္မႈမ်ားရွိခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းအေနျဖင့္ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္း လိုင္း ေျခာက္လုိင္းႏွင့္ ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၅ သန္းခန္႔၊ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလ ေၾကာင္းလိုင္း ေျခာက္လိုင္း၊ ခရီးသည္ ၃ ဒသမ ၄ သန္း၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း ခုနစ္လုိင္း၊ ခရီးသည္ ၃ ဒသမ ၆ သန္း၊ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ရွစ္လုိင္း၊ ခရီးသည္ ၃ ဒသမ ၉ သန္း၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ကိုးလုိင္း၊ ခရီးသည္ ၄ ဒသမ ၅ သန္းခန္႔ႏွင့္ ယခုဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီ လမွ စက္တင္ဘာလအထိ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၁၁ လုိင္းမွ ခရီးသည္ ႏွစ္သန္းခန္႔ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းအျပင္ ႏုိင္ငံတကာမွ ေလေၾကာင္းသြားလာမႈအေနျဖင့္ ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၁၄ လိုင္းမွ ခရီးသည္ ၁ ဒသမ ၃ သန္း၊ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၂၁ လုိင္း ခရီးသည္ ၁ ဒသမ ၆ သန္း၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ တြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၂၈ လုိင္း ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၂ သန္း၊ ၂ဝ၁၃- ၂ဝ၁၄ တြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၂၄ လိုင္း ခရီးသည္ ၂ ဒသမ ၈ သန္း၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ တြင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း ၂၄ လိုင္း ခရီးသည္ ၃ ဒသမ ၃ သန္း၊ ယခုဘ႑ာႏွစ္ ဧၿပီမွ စက္တင္ဘာလအထိ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၂၄ လိုင္းမွ ခရီးသည္ ၁ ဒသမ ၅ သန္းေက်ာ္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆုိပါ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ားအျပင္ ဥေရာပ၊ အေရွ႕ အလယ္ပုိင္းႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံတုိ႔မွ ေလေၾကာင္းလိုင္း ကုိးလုိင္းႏွင့္လည္း အက်ဳိးတူပူးေပါင္း၍ ရန္ကုန္၊ ေနျပည္ေတာ္၊ မႏၲေလးသို႔ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္ဟု ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

''ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန (DCA) ဟာ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ဝင္ေငြမ်ားစြာ ရွာေဖြေပးေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဌာနကို စနစ္တက်နဲ႔ တစ္ဦးခ်င္းဂုဏ္ရွိေအာင္၊ ဂုဏ္တက္ေအာင္ ဖန္းတီးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေလဆိပ္ အေသးေတြကိုလည္း ပုဂၢလိကကို ေဆာင္ရြက္ခြင့္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ DCA အေနနဲ႔ ႀကီးၾကပ္တာနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ တကယ္ကိုႀကီးမားတဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ဟာ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ႀကီး ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ဆင္းတဲ့အႀကိမ္ အကန္႔အသတ္မရွိေတာ့ဘဲ ၂၄ နာရီ Operation လုပ္ႏုိင္မယ့္ International Gate Way ျဖစ္တဲ့ ဟံသာဝတီ ေလဆိပ္ဟာ ႏုိင္ငံရဲ႕ ႀကီးမားတဲ့ ဂုဏ္သိကၡာလည္း ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္းေအာင္က ေျပာၾကားသည္။

ျပည္တြင္း ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလုိင္းမ်ား တိုးျမင့္မ်ားျပားလာမႈအေပၚ '' ၿပိဳင္ဆုိင္မႈမ်ားလာေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈ ပိုေကာင္းလာတာကို ခရီးသည္ေတြ ခံစားရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းခရီးသည္ေတြအတြက္က ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ ေစ်းႏႈန္းေတြ ႀကီးျမင့္ေနေသးတယ္။ ျပည္ပသြားတဲ့ ေစ်းနဲ႔အတူတူေလာက္ ျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္ပက စရိတ္နည္းေလေၾကာင္းလိုင္းေတြအျပင္ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ အၿပိဳင္အဆုိင္ဝန္ေဆာင္မႈေပးေတာ့ အဆင္ေျပတယ္။ ႏိုင္ငံျခားဧည့္သည္ေတြကေတာ့ ေငြသံုးႏုိင္တဲ့ ဧည့္သည္ေတြ၊ စီးပြားေရးအတြက္ လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြ၊ Package Tour ေတြကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ေလယာဥ္နဲ႔ သြားတာမ်ားတယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္လာတယ္၊ ပုဂံသြားတယ္၊ ေညာင္ဦးသြားတယ္။ မႏၲေလးသြားတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းခရီး သည္ေတြကေတာ့ အဲလိုမသံုးႏုိင္ ဘူး'' ဟု ျပည္တြင္းျပည္ပခရီးသြား ေအဂ်င္စီတစ္ခုမွ တာဝန္ခံကေျပာသည္။

ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေလေၾကာင္းသေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ားကို ခ်ဳပ္ဆိုေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာတြင္ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ တြင္ လာအုိ၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ တြင္ ကိုရီးယားႏွင့္ အိႏၵိယ၊ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ တြင္ ယူေအအီး၊ ဂ်ပန္၊ ကေမၻာဒီးယား၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ တြင္ တူရကီ၊ ျပင္သစ္၊ နယ္သာလန္၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆ တြင္ မြန္ဂိုလီးယား၊ ၾသစေၾတးလ်၊ ဘူတန္တို႔ ႏွင့္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ား ခ်ဳပ္ဆိုႏုိင္ခဲ့ၿပီး ယင္းတုိ႔တြင္ အသစ္ခ်ဳပ္ဆိုေဆာင္ရြက္မႈမ်ား၊ ျပင္ဆင္ခ်ဳပ္ဆိုမႈမ်ားႏွင့္ အသစ္ျပန္လည္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုမႈမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

No comments:

Post a Comment